9 listopada 2018 roku w auli ZS1 odbyła się uroczysta akademia z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Najpierw uroczyście odśpiewano hymn państwowy, po którym przypomniano najważniejsze fakty z naszych burzliwych dziejów, które po 123 latach niewoli przyniosły upragnioną wolność. Nie zapomniano także o 110-leciu budynku Sokoła, dlatego powiązano opowieść o niepodległości z historią gmachu szkoły. Podniosłą atmosferę wypełniły utwory poetyckie oraz pieśni żołnierskie i patriotyczne, szczególnie patetycznie wykonano dzieło Adama Asnyka: „Miejcie nadzieję…” w muzycznej interpretacji. Dostojnie i żywiołowo odtańczono tańce narodowe, które wzbudziły powszechny aplauz. Na zakończenie radośnie wybrzmiało hasło: „Niech żyje niepodległa!”
Przygotowanie uroczystości p. Marcin Domaradzki i p. Joanna Fryźlewicz-Luberda. Układ choreograficzny tańców narodowych p. Iwona Najdyhor.
Uczniowie! Jeśli posiadacie niepotrzebne zapisane zeszyty, stare książki, gazety. Przynieście je do biblioteki, by wziąć udział już po raz szósty w konkursie zbierania makulatury.
Do zdobycia: maskotka naszej szkoły Sokołek, koszulka z logo szkoły, gadżety ZS nr 1.
Zatem przetrząśnijcie biurka, szafki, strychy, a znalezioną makulaturę dostarczcie do biblioteki i uratujcie drzewo!
Każde 60 kilogramów makulatury pozwala na wyprodukowanie takiej ilości papieru, jaka powstałaby z jednego drzewa.
Więcej informacji w Regulaminie konkursu (w rozwinięciu).
Znamy wyniki Maxa Matematycznego 2018 - najlepszy wynik uzyskał Mariusz Gaj. Brawo! W rozwinięciu informacja dotycząca zdobytych punktów i miejsc przez uczestników internetowych zmagań.
Niech tam inni halloweeny, my dziś dziady obchodzimy! pod tym hasłem odbył się w naszej szkole już po raz czwarty happening czytelniczy (31.10.2018 r.). Wstęp do wydarzenia przygotował p. Krzysztof Żebrowski – przypomniał czym był obrzęd dziadów oraz przywołał rodzime tradycje związane z Zaduszkami. Następnie na scenie auli szkoły z zaangażowaniem czytali cz. II Dziadów Adama Mickiewicza uczniowie i nauczyciele. Publiczność stanowiła grupa młodzieży z kl. III GI z p. Andrzejem Nenko oraz z kl. IV GR z p. Marcinem Ożogiem. Wszystkim zaangażowanym dziękujemy za udział! Liczymy, że słowiańskie tradycje będą bliższe uczestnikom zdarzenia i zyskają na atrakcyjności w ich oczach - niż lansowany nie tylko w mediach Halloween.
29 października 2018 r. uczennice II klasy technikum przemysłu mody wzięły udział w specjalnym pokazie mody pod hasłem „Błyśnij odblaskiem. Bądź bezpieczny!” w ramach projektu promującego bezpieczne zachowania przygotowanego przez Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Szaflarach. Dziewczyny z II MR zaprezentowały stroje wykorzystujące skojarzenia z sygnalizacją świetlną oraz rozmaite fantazyjne sposoby zastosowania elementów odblaskowych. Jeśli w takiej formie można propagować unikanie zagrożeń, to inicjatywom modowym dajemy zielone światło!
Spieszymy donieść, że nasze uczennice uzyskały wspaniałe wyniki w VII Gminnym Konkursie Poetyckim „Ojca Świętego Imię nigdy nie zaginie”:
Alicja Sulka zajęła II miejsce recytując niezwykle trudny sonet III Karola Wojtyły z cyklu Renesansowy psałterz;
Daria Nowak otrzymała wyróżnienie za wzruszająco wygłoszony tekst „Kim jesteś?” Marka Bernackiego.
Konkurs odbył się 27 października 2018 r. (sobota) w Sieniawie, jego organizatorami byli: Stowarzyszenie Regionalne „Sieniawianie” oraz Szkoła Podstawowa w Sieniawie.
Nasza szkoła włączyła się w tegoroczne obchody Europejskiego Święta Kodowania - CodeWeek 2018.
Młodzież z klas I MR ( 14 osób - grupa reklamowców) oraz IV TI (grupa 15-osobowa) pracowała z materiałami edukacyjnych oraz z programem Processing na poziomie podstawowym. W ramach akcji zajęcia przeprowadziła p. Maria Giełczyńska (24.10) oraz p. Jarosław Stański (30.10). Uczniowie zapoznani zostali z podstawami lub rozwijali swe umiejętności programowania w środowisku programistycznym Processing. Tworzyli linie układające się w cyklicznie falujące wachlarze, linie - zapętlające się w ślimaka jak w złotej proporcji Fibonacciego itp. Młodzież z zainteresowaniem uczestniczyła w zajęciach, z dużą uwagą i skupieniem wykonywała zlecone zadania. Uczniowie zapytani po lekcji stwierdzili, że chętnie uczestniczyliby częściej w podobnych projektach.
Inicjatywa jest realizowana w ramach CodeWeek 2018 przez Fundację Media 3.0 we współpracy z SAP SE.