29 kwietnia 2019 w Zespole Szkół nr 1 im. W Orkana w Nowym Targu zorganizowano Dzień Otwarty.
Dla gimnazjalistów i ósmoklasistów jest to możliwość poznania bliżej szkoły i konkretne działanie tak istotne dla podjęcia jednej z ważniejszych decyzji w życiu: gdzie będę się uczyć dalej, kim będę z zawodu?
Dla uczniów ZS1 jest to okazja do pochwalenia się dotychczasowymi osiągnięciami, wypromowania poszczególnych kierunków oraz porozmawiania z (być może) przyszłymi kolegami ze szkoły.
Uczennica klasy III FM Julia Trychta była jedną z 12 finalistów Ogólnopolskiego Konkursu Retorycznego zorganizowanego przez Akademię Retoryki Igora Zalewskiego. Julka wzięła udział w weekendowych warsztatach retorycznych przygotowujących do wystąpień publicznych, poznała tajniki warsztatu retorycznego oraz wygłosiła przed szerokim gronem publiczności przemowę na temat najważniejszego wynalazku XXI wieku. Finał konkursu odbył się 14 kwietnia w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.
Sycylia, Palermo, południowy klimat, bezkresne morze, wspaniałe zabytki – w takim wakacyjno-baśniowym otoczeniu zagraniczne praktyki odbywali uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Targu. Po miesięcznym pobycie (od 17.03 do 13.04) we Włoszech wróciła do szkoły16-osobowa grupa biorąca udział w projekcie p.t. „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój na zasadach Programu Erasmus+.
5 kwietnia 2019 r. grupka uczniów realizująca projekt „Czytaj z Sokołem” dokonała podsumowania działań. Omówiła rodzaje swojej aktywności w naszej szkole, których celem było przede wszystkim zachęcanie rówieśników do czytania oraz przybliżanie twórczości lokalnych pisarzy. Pamiątką ich pracy stała się książka przekazana do biblioteki szkolnej „Mitologia nordycka” Nila Gailmana.
Oczywiście koniec projektu, to nie koniec działań zachęcających do sięgania po książki - nie tylko lektury szkolne. A zamysł zapoznawania z twórczością rodzimych artystów będzie kontynuowany.