W czwartek (20. października 2016 r.) nasza klasa - III F oraz klasa IV I"a" i IV I"b" wraz z opiekunkami: prof. Krystyną Ziemką, prof. Anną Ryś, prof. Barbarą Rybczyńską i prof. Agnieszką Bryniarską, a także panem przewodnikiem, udała się na wycieczkę na Węgry. Z Nowego Targu wyjechaliśmy wcześnie rano, bo o 6.00. Nasza podróż trwała 6 godzin. Pierwszym punktem na trasie wycieczki był Esztergom, gdzie zwiedzaliśmy największą bazylikę na Węgrzech. Następnie udaliśmy się do Wyszehradu - historycznego miasteczka, które w średniowieczu było stolicą Madziarów. Zobaczyliśmy tam ruiny zamku królewskiego i cytadelę. Mimo brzydkiej pogody widoki ze wzgórza wywarły na nas duże wrażenie. Spacerowaliśmy także po centrum Szentendre: podziwialiśmy kościół św. Piotra i Pawła, serbską katedrę i odwiedziliśmy Muzeum Marcepanu.

Około 18.00 udaliśmy się do Budapesztu na Wzgórze Gellerta, z którego roztaczał się wspaniały widok na okolicę. Podczas przejazdu do hotelu, z okien autokaru, widzieliśmy piękną, wieczorną panoramę miasta. Około 20.00 zameldowaliśmy się w hotelu. Rozlokowaliśmy się w pokojach, a następnie udaliśmy się na obiadokolację. Po niej przyszedł czas na odpoczynek.

Drugiego dnia o 8.00 zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy zwiedzać Budapeszt. Zobaczyliśmy m.in.: Plac Bohaterów, bazylikę św. Stefana, Wzgórze Zamkowe z Zamkiem Królewskim, kościół św. Macieja i mosty na Dunaju. O 13.00 dotarliśmy pod Halę Targową, gdzie mieliśmy możliwość zakupu lokalnych produktów i pamiątek. Z Budapesztu wyjechaliśmy o 16.00 i do Nowego Targu dojechaliśmy o 21.30.

Tekst - Agata Tomaszkowicz ; fot. - Kinga Mieszkowska, Katarzyna Zakrzewska)